středa 19. září 2012

Knižní zpověď II - Knihkupectví a knihovna

A druhá část. Více info zde.

1. Koupíš si knihu nebo si ji raději půjčíš?
Když knížku chci, tak si ji koupím. Když si půjčím knížku z knihovny a hodně se mi líbí, tak si ji koupím. Z knihovny si většinou půjčuju jen starší knížky nebo českou beletrii.
2. Jak často kupuješ knihy?
V současné době si kupuju víc mangu, ale teď jsem zas začala nakupovat knížky. Pár si jich vždycky měsíčně pořídím.
3. Dostáváš knihy na Vánoce, narozeniny, svátky... jako dárek?
Jo. Vždycky si napíšu seznam nebo si je objednám a nechám si je zaplatit.
4. Kde je kupuješ?
Český knížky v knihkupectvích, mangu přes net. Teď jsem začala projíždět i internetové antikvariáty a chystám se navštívit i nějaký kamenný.
5. Jakou nejvyšší částku bys byla ochotná za ni dát?
Za jednu knížku? Když na to mám a knížku chci, tak mi na ceně nezáleží. Přece si nebudu upírat potěšení, ne? :P Řídím se heslem, když zrovna na to mám, tak proč si to nekoupit?
6. Máš nějaký trik při nakupování dobré knihy?
Hmmmm... ani ne. Knížky kupuju podle obálky :D Nebo když mě zaujme nějaká recenze. Ale jdu hlavně po obálkách.
7. Co je pro tebe nejdůležitější - autor, název knihy, obal, krátký obsah, který má většina knih nebo něco jiného?
Obálka :D Samozřejmě se tím neřídím pokaždé, protože bych si toho asi moc nekoupila, ale obálka mě musí zaujmout. Pak je důležitý i název. Přece jen knížky stojí v policích, tak jezdím očima po hřbetech, a když mě název zaujme, tak se podívám, o čem je. Ale nakonec je stejně nejdůležitější ten vnitřek. Přečtu sem tam něco, a když to vypadá dobře, knížka je moje.
8. Řídíš se při vybírání knih radami známých nebo dáš na vlastní instinkt a na to, co tě samotnou láká?
Většinou se řídím sama.
9. Co děláš s knihami, které sis koupila, ale již tě nebaví třeba kvůli věku (např. dětské knížky, dívčí romány...)?
Všechno mám schované. Pro děti :P
10. Půjčuješ si knihy od známých?
Ne.
11. Jak často chodíš do knihovny?
Jednou za měsíc.
12. Jsi tam "známá firma"?
Ani ne. Když jsem byla menší, tak jo.
13. Co si tak převážně půjčuješ?
Teď zrovna českou beletrii, a pak tak různě, co mě zaujme.
14. Jak zacházíš s knížkami, které si půjčíš?
Stejně jako s vlastními.
15. Vracíš knihy včas nebo musíš za zpožděné vrácení platit?
Vracím je poslední možný den :D
16. Chodí tam tvoji známí a vrstevníci?
Do „mojí“ knihovny ne, ale do Moravské zemské, kam taky chodím, tak tam jo :D
17. Kdybys mohla, šla bys tam na brigádu?
Doufám, že mě tam vezmou na mou týdenní praxi, co musím letos zvládnout.
18. Máš z knihovny nějaký zajímavý zážitek?
Ani ne...
19. Jsi ochotná někomu půjčit knížku?
Když jsem byla na gymplu, tak jsem půjčovala. Dneska se mi do toho nechce, ale půjčenou knížku z knihovny půjčím :D
20. Už se ti stalo, že ti ji nevrátili nebo vrátili nějak poškozenou?
Oslí uši :(

Žádné komentáře:

Okomentovat