pondělí 17. září 2012

Knižní zpověď I - Od kolébky do školy

Při brouzdání po blozích mě tato zpověď zaujala, a tak jsem se rozhodla postupně ji vyplnit. Autorkou je Fanta a více podrobností získáte u ní v článku.


1. Jsi knižní tip?
Určitě.
2. A co tvoji rodiče a příbuzní?
Máma čítávala, ale teď se jí na to nedostává čas. Bratr jak kdy, jak co, podle toho, jak ho kniha chytne. Zbytek příbuzenstva moc nečte.
3. A vrstevníci?
Studuju češtinu, takže ta četba je tak trochu nutností. Takže ano, vrstevníci, mezi kterými se v současné době pohybuju, docela čtou (až na výjimky, které to řeší způsobem: to se nějak udělá).
4. Vyprávěli ti vaši nebo příbuzní pohádky, když jsi byla malá? Pokud ano, jaké?
Prý ano, ale já si na to nepamatuju.
5. Četli ti rodiče nebo příbuzní pohádky, když jsi neuměla číst? Pokud ano, jaké?
Viz výše :D
6. Uměla jsi již před školní docházkou číst?
Jo, a pak se ve škole nudila nebo byla „napomínána,“ že čtu moc rychle.
7. Jaká byla tvá první (nebo alespoň patřila mezi ně) knížka, kterou jsi přečetla sama?
Tak to fakt netuším... podle toho, co mám v knihovničce... možná nějaká knížka O Zuzance, možná Anička z I. A (milá knížka, pořád si na ni pamatuju), možná taky knížečka plná básniček, kterou teď nemůžu najít, ale vím, že jsem z ní četla před školou.
8. Bála jsi se některé pohádky?
Ne.
9. Jaká byla tvá nejoblíbenější kniha než jsi šla do školy?
Hmmm... vím, že jsem měla hodně ráda Zuzanku.
10. Chtěla jsi být nějakou tvojí oblíbenou postavou?
Asi ne... ale pamatuju si, že jsem strašně chtěla pejska, jako měla Zuzanka :D
11. Měl jsi ve škole problémy se čtením?
Ne... jen jsem četla moc rychle.
12. A co tvoji spolužáci?
Jak kdo. V každé třídě jsou takoví, co mají problémy.
13. Jakou knihu jsi měla ráda na prvním stupni (do 5. třídy)?
Knížky o Gabře a Málince od Amálie Kutinové, knížky od Enid Blytonové a Thomase Breziny – hlavně Penny a sedm bílých tlapek. A taky Neználka.
14. V pubertě se jistě něco změnilo, tak co druhý stupeň (od 6. do 9. třídy, popřípadě tercie - kvarta na gymnáziu)
Mayovky a foglarovky, sem tam nějaký ten dívčí román, hlavně s koňmi... a taky Tři mušketýři a Hrabě Monte Christo. Taky tu začal Harry Potter.
15. A na střední škole, popřípadě vysoké?
Pokračování s Harry Potterem, který mě pěkně provázel od 12 do 18.
16. Jak se tvé oblíbené žánry měnily?
Začínala jsem „holčičími“ knížkami, pak dívčí románky, pak éra mayovek a foglarovek + nějaká ta klasika, dívčí románky, fantasy, scifi. Dneska čtu všechno, co mi přijde zajímavé a o žánr se moc nestarám (pokud to nejsou detektivky, ty já nemusím).
17. Četli jste si ve škole z čítanek? Do kolikáté třídy?
Četli. Až do oktávy.
18. Museli jste ve škole mít čtenářské/kulturní deníky? Pokud ano, kdy to začalo a trvá to do teď?
Na základce jsme měli, na prvním stupni gymplu ne, v kvintě jo, pak už zas ne.
19. Doporučovala vám učitelka nějaké knihy?
Mezi řečí. A nejenom v češtině, i u dějepisářů jsme občas nějaké doporučení dostali.
20. Máš ráda povinnou četbu (musíš je prostě přečíst ať chceš nebo ne)?
Na gymplu jsem povinnou četbu hodně zanedbávala. Vlastně... neměli jsme povinnou četbu, jen doporučenou, a já si vždycky vybírala jen zahraniční autory (a pak šla studovat češtinu :D). Takže teď tu povinnou četbu doháním.
21. A co taková doporučená (jsou to knihy, ze kterých si můžeš vybrat)?
Viz výše.
22. A učebnice?
Učebnice jsem docela ráda měla... dějepisný i češtinářský. Taky chemický. Ty dějepisný mám ráda pořád.
23. Jak se k učebnicím chováš?
Hezky :)

Žádné komentáře:

Okomentovat